Niecodzienna reklama zamku Hikone

W tym roku przypada 410-lecie zamku Hikone w prefekturze Shiga.

17-01-17 9:54

Ku niezadowoleniu władz prefektury, zamek Hikone nie należy do często odwiedzanych miejsc, nawet przez samych Japończyków. I to mimo sąsiedztwa Kyoto.

Dlatego też Turystyczne Stowarzyszenie Hikone postanowiło zachęcić turystów do odwiedzin poprzez stworzenie specjalnego filmu promocyjnego. Na szczęście nie zatrudnili tam swoich pracowników, jak to na przykłąd miało miejsce w przypadku naszego rodzimego GIS-u ;) Zamiast tego zaprosili do współpracy rapera Chinza Dopeness i wokalistkę Keyco, za muzykę odpowiedzialny był duet HIFANA, a oprawę graficzną  —  MAHARO.

I trzeba przyznać, że to co powstało robi wrażenie. Zgrabne połączenie tradycyjnych japońskich instrumentów z fajnym beatem i dobrze brzmiącym rapem, do tego fajne połączenie zwykłego filmu z animacjami stylizowanymi na obrazy pamiętające feudalne czasy. Moim zdaniem dobrze wydane pieniądze na promocję zamku.

Nie jest to jednak pierwszy taki przypadek, w którym instytucje rządowe wspierają się japońskimi artystami. W grudniu zeszłego roku Toei (Tokijski Urząd ds. Transportu) wraz z japońskim raperem SALU stworzyli teledysk promujący linię metra Toei Oedo:



Blog Comments powered by Disqus.